martes 4/8/20

«El que ta escontra la oficialidá, ta escontra d’Asturies»

Alcalde y concejales de Bimenes.
Alcalde y concejales de Bimenes.

Oficialidá en Bimenes

Una Fiesta de la Oficialidá de la Llingua Asturiana virtual pero con el mismo espíritu reivindicativo de las veintitrés ediciones anteriores. Así celebró Bimenes su tradicional día, en el que, en esta ocasión, en lugar del pregón y la Danza Prima en la plaza del Ayuntamiento, hubo un discurso institucional en el salón de Plenos retransmitido en directo a través de la red social Facebook.

El asturiano es lengua oficial en el concejo desde 1997, cuando  todos los grupos que formaban la corporación municipal apoyaron la iniciativa y ese espíritu de unidad se mantiene intacto a día de hoy con la participación en la fiesta de ediles de Asturianistes Por Bimenes, IU y PSOE.

Las primeras en intervenir fueron María Menéndez y Soraya Montes, que leyeron sendos poemas de la actual consejera de Cultura, Berta Piñán. También hubo un mensaje de apoyo grabado por Artur Nunes, alcalde de Miranda de l Douro, municipio portugués hermanado con Bimenes desde hace dos décadas.

l’asturianu ye un idioma. Un idioma sí, como’l castellán. Lo mesmo. Ye un elementu más del nuesu país, y como ficimos siempre, vamos siguir defendiendo el nuestru territoriu y la diversidá de la so xente porque ye la única manera de garantizar una sociedá xusta, avanzada, plural y solidaria

El acto contó también con la participación de Vanessa Montes, Alazne Ceñal, Manu Rodríguez y el alcalde, Aitor García Corte, que mandó un claro mensaje: «La oficialidá ye Asturies, y el que ta escontra la oficialidá ta escontra d’Asturies».

El regidor recordó que la pasada semana la Junta General del Principado aprobó una modificación del reglamento para poder hablar en asturiano en la cámara. «Dalgún quexóse y amenazó con nun dir pela Xunta cuando se falara n’asturianu. A ver si ye verdá y nun van más», apuntó.

García Corte insistió en que «l’asturianu ye un idioma. Un idioma sí, como’l castellán. Lo mesmo. Ye un elementu más del nuesu país, y como ficimos siempre, vamos siguir defendiendo el nuestru territoriu y la diversidá de la so xente porque ye la única manera de garantizar una sociedá xusta, avanzada, plural y solidaria». Y añadió que «el pueblu asturianu somos bien de torcíos, cuantu más mos digan daqué cosa, más mos encerriscamos n’ello. ¿Que hailos que nun quieren que falemos la llingua de los nuesos güelos y pas? Pues na… a falala, y muncho meyor. A revindicala», instó.

No faltó tampoco la música del país con una pareja de gaita y tambor que cerró el acto con el himno de Asturias. Ya por la tarde, la Casa de Cultura de San Julián acogió la representación teatral “Muyeres na mina”.

«El que ta escontra la oficialidá, ta escontra d’Asturies»
Comentarios