martes 02.06.2020
La Pola se engalana y celebra su tradicional fiesta en multitud de ventanas y balcones

Güevos Pintos contra virus y pandemia

Los Güevos por la ventana.
Los Güevos por la ventana.

La fiesta siempre vence. Aunque el estado de alarma decretado por la pandemia de la COVID-19 obligó a los polesos y las polesas a quedarse en casa a pesar de que, caprichos del destino, el sol lució para lo que hubiera sido una multitudinaria jornada de martes de Güevos Pintos, fueron muchos los que reinventaron uno de los días más especiales del año en la localidad. 

El párroco, Juan Manuel Hevia, invita en la bendición a "buscar entre toos un mundu nuevu onde de verdá naide se quede tras"

El primero el párroco, Juan Manuel Hevia, que este año cambió la habitual y abarrotada plaza del Ayuntamiento por la sala de juntas del Consistorio, donde en compañía del alcalde, Ángel García, y del presidente de la Sociedad de Festejos de La Pola, Jenaro Soto, realizó la tradicional bendición en asturiano. Se grabó el lunes y puntual a las doce del martes, el Ayuntamiento inició la retransmisión por internet, que fue seguida desde numerosos hogares. 

bendicion-guevos-pintos

El alcalde, Ángel García; el párroco Juan Manuel Hevia y el presidente de Festejos, Jenaro Soto hoy durante la bendición.

 "Toos vais entender qu'esti Martes de Pascua, Martes de Güevos Pintos, nun tien nada normal... güei nun ye fiesta na cai (la fiesta yá la habrá y pergrande, eso que naide lo dude)... agora nun tamos pa fiestes mientres muerren hermanos, mientras médicos y tol personal sanitariu siga ufiertando'l so faer en bien de toos, xugándose la vida, como los miembros de fuerces de seguridá (policía llocal, nacional, guardia civil, exércitu) y como bomberos, protección civil, dependientes y reponeores en tiendes y supermercaos, tresportistes, llabraores, pescaores, personal de llimpieza, trabayaores de residencies de mayores albergues, centros d'acoyida y una llarga lista interminable (onde hai creyentes y non creyentes), porque onde ún s'ufierta pol bien del otru ellí hai entrega y vocación d'entrega... pos nun hai amor más grande que dar la vida polos demás...", comezó el párroco.  

"Güei, atrévome a pidivos apertura de mente (nun ser mentecatos, zarráos de mollera) y dexar aparcaos los discutinios sobre l'orixe d'esta bendición o sobre la presencia del cura la Pola o sobre'l llugar afayadizu pa ella... nun ye día nin tiempu pa nada d'ello... como tampoco ye día nin tiempu pa enfrentamientos y nuevos murios a manera de parapetos con cuenta de perpetuanos cada unu nes nueses torres de defensa frente a tol que piensa distintu... porque lo que ta por venir, y munches families ya tan sofriendo, vamos tener que sofitalo xuntos o si non va ser el fracasu de toos", continuó.

guevos-pintos-pola-siero-2020-22

Hevia aseguró que "ye día y tiempu pa guardar silenciu pa los grandes discursos y les pallabres vacíes... sobremanera cuando solo se fala, aprovechando la marea, pa  llanzar mensaxes qu'estremen y enfrenten, pa marcar diferencies en llugar de xunir nel mesmu esfuerzu: ca un retrátase y sabe la intención que pon en lo que diz y fai, en tou ámbitu y llugar... trátase de tar n'el mundo, no fuera d'el". Y añadió que "ye día y tiempu pa reconocer tou lo que se fai pol bien comun: xestos, iniciatives que surden en cualquier esquina, en cualquier portal, en cualquier ventana y balcón, n'empreses grandes o pequeñes que se reconvierten poniéndose al serviciu del otru de tantes formes".

Por otro lado, el párroco apuntó que "a lo llargo de toos estos dís que llevamos de confinamientu repítese una y otra vegada esto de "cuando volvamos a la normalidá"... si con eso entiéndese volver a lo d'antes... ta enseñándosenos que toos somos dependientes unos d'otros: naide sálvase solu, equí y na otra esquina del mundu. Nada nin naide pue volver ser como antes... vaigamos todos tomando nota de too aquello que nos llega como xestu de verdá, de bondá, de xusticia".

Y finalizó con varios mensajes de esperanza. "Esperamos qu'esta crisis -y la que ta por venir-, que nos baxó de les nueses comodidaes y falses seguridaes y que nos espertó del nuesu suañu, ayúdenos a toos a afayar con mayor fondura'l sentíu de la vida, y a los creyentes ábranos al Epíritu de Dios, ensin manipolialu nin pone-y fronteres y fáiganos preguntar "qué quies que faiga?" Ye tiempu de cambéu, de busca, pero sobremanera d'esperanza... esperanza pa buscar entre toos un mundu nuevu onde de verdá naide se quede tras, nin por ideoloxía, sexu, raza o relixón. Esperamos, tamién, que los que tienen que poner el güevu pa sacanos a toos p'alante lo faigan de verdá buscando'l bien común, que ye'l bien de toos, porque si asina lo faen van atopar en toos y cada unu de los ciudadanos collaboradores plenos... a lo meyor si estos díes miren bien a los ciudadanos d'a pie van entender el camín".

guevos-pintos-pola-siero-2020-07

Tras la bendición, la folixa se trasladó a ventanas, balcones y terrazas, donde no faltó decoración con banderas y globos, adornos, trajes tradicionales, sidra y música. También por la tarde, donde se sustituyó el tradicional desfile por la Danza Prima entonada desde los hogares. Y es que lejos de quedarse sin celebración, se ha desatado la creatividad vecinal y han sido muchos los domicilios que se animaron con el arte de pintar huevos e, incluso, elaborarlos con papel, una técnica muy extendida sobre todo entre los más pequeños de la casa. 

Es el caso de Claudia y Alejandra Ibiricu Díaz, Su madre, Isabel, es una de las artesanas que todos los años vende sus creaciones en los puestos del parque Alfonso X El Sabio. Tras varias tardes de dedicación, las pequeñas trasformaron el papel en dos güevos gigantes, uno con forma de conejo y otro con forma de zorro que presentarán al sorteo que promueve la Ferretería González. La idea de este negocio es exponer los huevos participantes en su escaparate una vez termine el confinamiento.

Naiara Suárez Sánchez también era una habitual del concurso que convocaba la Sociedad de Festejos de La Pola. Este año tenía en mente hacer una maqueta con los Sidros de Valdesoto en Fayacaba, en la sierra de Peñamayor, uniendo así Siero y Bimenes, de donde es su familia. El confinamiento truncó sus planes, pero no su idea, que traslado al papel en un dibujo.

guevos-pintos-pola-siero-2020-14

PINCHA AQUÍ PARA VER UNA FOTOGALERÍA DE LA JORNADA DE HOY EN POLA DE SIERO

Por otro lado, el Ayuntamiento de Siero, a través de la Concejalía de Festejos, promueve un concurso de pintura infantil dirigido al alumnado de Educación Infantil y Primaria. La idea es que las obras se expongan en las ventanas y, posteriormente, cuando se levante el estado de alarma, podrán presentarse en el Servicio de Promoción Económica. Las bases con todos los detalles están disponibles en la página web municipal y los premios del certamen serán lotes de libros y juguetes.

Entre las calles más participativas destacaron la de Ería del Hospital, plaza de La Libertad, Ángel Émbil, Casimiro Argüelles, Fausto Vigil y el parque de la Luz. Y entre brindis y aplausos, un deseo compartido, poder volver pronto a la normalidad.

aitor-bimenes-guevos-pintos

El alcalde de Bimenes, Aitor García Corte también quiso sumarse a la celebración de los Güevos Pintos, a la que no falta cada año, subiendo esta imagen a las redes sociales.

Güevos Pintos contra virus y pandemia
Comentarios