CULTURA

«L'Asturianu ye una seña d'identidá del cine míu»

POR TAMARA LLAMEDO

Pablo Casanueva, realizador

 

El riosellano Pablo Casanueva (22 años), director de “Bernabé”, – su primer largometraje estrenado hace cuatro años–, prepara una cinta sobre la primera ascensión al Urriellu, protagonizada por Pedro Pidal y Gregorio “el Cainejo”, de la que se cumplen 115 años en 2019.

– ¿Siempre tuviste claro que te ibas a dedicar al cine o de críu soñabas con ser otra cosa?
– Bueno, de muy neñu quería dedicame a la arquitectura…luego ví que conllevaba estudiar matemáticas y echéme atrás.  Si ye verdá que siempre tuve relación con la imaxe: empecé pintando, luego faciendo semeyes y, dempués, el video. Y como también siempre me gustó muchu escuchar, lo que hago ahora e un resultau de eses dos coses: imaxe y relatu, a veces con semeyes, con películes, documentales o videoclips.

– ¿De ahí salió “Bernabé”, de escuchar?
– Si, Bernabé ye una reelaboración de un relatu, de una figura que tien muchu de mitu. Pa facela garré la tradición viva, bebiendo de los testimonios, y d’ehí salió el guion. Llueu añadí ficción, reellaborando una hestoria conocía y usando técniques de vídeo, pa devolve-y al pueblu esa historia y que fuera revivida. Y pasó que a la xente gusto-y muchu.

– Para terminar, cuéntame algo sobre tu último proyecto, una película sobre la primera ascensión al picu Urriellu.
– Pues la idea de esta película salió d´un relatu cortu sobre esa primera subida al Picu de Pidal y Cainejo; un relatu escritu por Xuacu Álvarez, que ye unu de los guías de L’Urriellu. La hestoria llamabami la atención pero nunca me la había planteáu como película hasta esa llectura, que fue lo que inspiró el guion. Na película va a haber dos llínies principales: una documental, centrada nos testimonios de los dos protagonistes, y otra de ficción que fala más sobre la sociedad cabraliega de principios de sieglu. Paezmi que ye una hestoria con muchu simbolismu; fala de la rellación de l’home cola montaña, d’un pastor y un marqués que, movíos por distintes razones y perteneciendo a mundos muy diferentes, suben a lo cimeru d’un picu por primera vez, xugándose la vida. Amás ye una hestoria perconocía, cercana, y que pretendo reellaborar pa que vuelva a la xente en forma de película.  Volvemos a lo mesmu: un tema mui llocal, una hestoria perconocía n’esta zona de Asturies, pero que fala de sentimientos universales. Y tamién coincide que pa 2019 cúmplense 115 años d’esa hazaña, ¡así que espero que nun haya más aniversarios porque nun mi lo da pa contalos todos! (risas).