Opinión

El Padrenuestro en Asturianu

Asturiano occidental

Pái nuesu que tas nel cielu, sentificáu sía’l tou nome. Amiye’l tou reinu, fágase la túa voluntá lo mesmu na tierra cumo en cielu. El nuesu pan de tódolos días dánoslu güei ya perdónanos las nuesas ofensas lo mesmu que nós facemos conos que nos faltanon. Ya nun nos deixes cayere na tentación ya ḷḷíbranos del mal. Amén.

Asturiano central

Pá nuesu que tas nel cielu, santificáu seya’l to nome. Amiye’l to reinu, fáigase la to voluntá lo mesmo na tierra qu’en cielu. El nuesu pan de tolos díes dánoslu güei y perdónamos les nueses ofenses lo mesmo que nós facemos colos que mos faltaren. Y nun mos dexes cayer na tentación, y llíbramos del mal. Amén.

Asturiano oriental

Padre nuestru que tas nel cielu, santificáu seya’l tu nome. Amiye’l tu reinu, ḥágase la tu voluntá lu mesmu ena tierra qu’en cielu. El nuestru pan de tolos díes dánoslu hoi y perdónanos les nuestres ofenses lu mesmu que nosotros ḥacemos colos que nos faltaren. Y nun nos dexes cayer ena tentación, y llíbranos del mal. Amén.

Una vez rezáu los tres Padrenuestros, voy a explicales lo que se esconde detrás, y que tan preocupáu tien al Daniel Ripa de Podemos (en franca extinción). Él sabe que hay multitud de “ociosos” sin trabayu; licenciados en Filosofía; Geografía; llingua y otres llicenciatures. Pues va a haber puestinos de a dos y tres mil euracos al mes para profesores, funcionarios...

Pongamos que lo primeru que hay que facer/jacer, es inventar un nuevo Asturianu para unificar la llingua. Pongamos que 100/200 nuevos puestinos a 2.000/3.000 euracos al mes. Lluegu hay que poner profesores en todos los institutos. Pongamos unos 500/700 profesores y pagar más a los funcionarios que falen en Asturianu (hay 67.000 en Asturias), con lo cual la “jugada del bable nes escueles”, costará al contribuyente el dineral que no asignan a más médicos en los centros de salud; a una carretera digna en el occidente y mil cosas más. 

Vuelvan a lleer los Padrenuestros y que Dios nos coja confesados. Menuda banda. A mi no me la dan con quesu. Pero como aman tanto la llingua, ¿cómo nun dicen que van trabajar pel papu? Y un huevu.